2010.09.24

Vilken natt det var alltså! När jag gick och la mig så var det bråk ute på gatan, lite små räddmåste jag erkänna att jag var. Men så nyfiken som jag är så var jag tvungen att smygtitta lite. Såg inget, de var precis runt hörnet. Det var skrik, svordomar flög och någon grät. Bilar gasade, brände gummi och tutade. Men sen helt plötsigt så blev det knäpptyst. Bara det var skumt.
Jag somnade vid halv två. Vaknade av att en lastbil stannar nedanför vår balkong, vad klockan är då vet jag inte. Motorn blir tyst. jag somnar igen. Vaknar igen av att motorn inte vill starta. När man vrider för länge på nycklen men motorn inte startar. 5minuter går, då startar den.
Jag börjar drömma. Fast egentligen vet jag inte om lastbilen också var en dröm.
Drömmen var udda men kan inte minnas exakt vad.
Det är ovanligt varmt i sovrummet. Jag öppnar fönstret lite mer. Det blir för kallt i rummet, jag blir snuvig i näsan. Går upp och stänger till. Går på toa. Somnar ganska direkt. Vaknar, går på toa igen! Somnar. Vaknar av Tindra som vill upp i sängen. Somnar inte på 20minuter. Klockan är kvart över sju, ska jag gå upp, tänker jag. Försöker somna om, fick sova ostört i tre timmar, det va skönt!

Va fasiken gjorde lastbilen där mitt i natten?


Dagens spåkula sa:

Hej Caroline



Någon har börjat styra i ditt liv och du känner dig inte längre bekväm. Säg ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0