C - 20100331 Text från ca ett år sen.

En gång, tror det var fredag när jag fångade ditt öga. Vi började något som jag höll hårt. Den natten tittade du mig i ögonen och sa att du älskade mig. Skojade du bara för det verkar för mig att saker faller isär, vi talar aldrig längre.Jag känner mig inte välkommen längre. Vad hände? Säg mig vad som hände med den tiden? För ena sekunden var allt perfekt men nu är du halvt utanför dörren. Jag stirrar på telefonen men du ringer aldrig. Det får mig sen att känna mig så låg, strax där efter känner jag inget alls. Plötsligt blickar jag tillbaka då du sa "Nu och för alltid". Det regnar i mitt rum, allt blir fel. Det regnar när du är här i tankarna och det regnar när du inte är. När det väl kommer till vad du vill kommer ansiktet av en vänlig själ fram. Tittar jag längre in i ögonen ser jag att det är svart. Blundade för en sekund och trodde på dig. Korkade flicka! Detta är ingen saga och jag är ingen prisessa. Man drömmer alltid tills man blir väckt. Var så naiv, förlorade mig själv i dina ögon. Du behövde inte kämpa för att ha överhanden. Tills den dagen kom över min kind och lämnade ett märke och tystnad. Rummet stannade, tystnaden ekade. Lämnade inget ytligt sår men minnet fanns kvar. Hur kunde du? Ångest? Ett förlåt? Nej... Nästa vecka ler jag som dagen blev suddad ur mitt minne. Ser dig köra bort som alla andra gånger. Man kan ändra sin åsikt men du sa ju "Nu och för alltid"... Hur reagerade jag just då? Sa jag något för ärligt? Som fick dig att springa och gömma dig som en rädd lite pojke? Tittade in i dina ögon, trodde på allt för en minute, men nu är jag inte så säker. Så det blev ingenting av allting. Här har vi resultatet av tystnaden som skär in i märgen. Vart leder detta? Trodde på allt för en minute, nu tror jag inte på ett ord. Musiken börjar spelas som i en sorgsen film som man inte vill se slutet på för det är bara tradgedi, det knäcker dig bara. I'm sick and tired of your attitude. I'm feelin like I don't know you. You tell me that you want me then cut me down. I'm sick and tired of your reasons. I got no one to believe in. You ask me for my love then you push me around. Here's to you and your temper. Yes, I remember what you said that last night. I know that you see what you're doing to me. Tell me why? Why, tell me why? I take a step back. I told you I'm not bulletproof . Now you know. Du menade inget. Allt blir bara fel. Jag vill inte ta detta mer. Så Back of, back of. Snälla back of, back of. Back of, back of! Back of! Jag var ju där när du sa "Nu och för alltid". Du menade det inte... Så back of!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0