C - 20100324

Väldigt bra gick det i lägenheten idag. Var där bara en timme, men fick ned det mesta i köket.
Så många lådor jag orkade skulle med in i bilen sen också.
Jag hade ställt alla lådor och kassar i ena hörnet av rummet, jag stod framför den i tre minuter och bara sucka, "Jag är ensam om att bära allt detta nu... Ut i bilen, köra till Harrine, ut från bilen till hissen, packa in i hissen, upp fyra våningar, ut ur hissen, en lång trappa upp till vinden, från trappan till förrådet, in i förrådet" tänkte jag, sen suckade jag igen. Tog på mig skorna och började bära. Jävla spring blev det!
Skulle tänkt över det där med flytthjälp lite tidigare...
När jag väl hade kommit så långt som fram till förrådet var jag svettig, trött och flåsade som Gunnar på Stinsen. Not sexy kan jag säga.
Harrine kom de sista tio min och hjälpte mig få in det i förrådet.
Var till och med så duktig att jag markerade alla lådor med C, ÖMTÅLIGT (om det nu var det) och innehåll, typ GLAS, DEK., KÖK, TOA, BÖCKER, PAPPER och SKIT.
Kanske det alla ni brukar göra när ni flyttar, men vad vet jag? (Inte mycket, hör jag Pauline säga i mitt huvud)

Har kollat in lappen man fick av NybroBostad AB där det står vad som ska städas och göras innan man lämnar in nycklen. Har prickat av vad jag ska göra och vad Edina (och Ted) ska göra.
Så imorgon kör jag och Harrine dit och tar de sista sakerna, utom möbler, och börjar städa.
Ser inte riktigt fram emot det men får jag ha min musik så går det nog lättare.

Vill du hjälpa till?

Kommentarer
Postat av: P

NEJTACK

2010-03-24 @ 19:12:06
Postat av: emelie

Gunnar på stinsen!??? hahaha

2010-03-24 @ 23:54:48
URL: http://emlans.bloggplatsen.se
Postat av: Witty

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2011-06-07 @ 11:04:26
URL: http://witty.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0