Fristad.

Fick frågan imorse om jag känner mig ensam på Öland. Detta blev mitt svar:



Jag känner mig väldigt ensam här på Öland när jag stänger in mig med mina tankar. Annars är Öland en fristad för mig. Jag jobbar, jag festar precis när jag vill, en tisdag eller en lördag, jag köper det jag tycker är fint, jag säger vad jag vill, jag har inga bekymmer mer än vad jag ska göra med håret på morgonen och vilken sjal jag ska ha på mig idag, härkan jag ha lila lavk på händerna och grönt på tånaglarna, här finnsinget fjortis tjafs, inen jag böhöver visa mig fin för, här blir jag den Cariloline jag verkligen gillar att vara för en stund, skulle aldrig vilja vara den hela året, men just över sommaren kan jag vara den jag är nu. Öland har hjälpt mig att växa som människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0