C - 20100109

Nu är det min tur att blogga.

Jul, nyår och ett nytt år har hänt sen sist.

Julen i Polen va jätte mysig:)




Nyår va faktiskt en av de bästa. För jag var med någon jag verkligen saknat. Maria.
Vem trodde att det skulle hända efter allt. Jag tappade aldrig hoppet om oss, när så många andra matade mig med ord jag inte ville ta åt mig.

 En av de första bilderna på oss.

Jag låg hemma i sängen och får ett mess från henne om hur hon hade det, och redan där kände jag att jag ville dela nyår med henne från hennes fönster.
Dagen efter, dan innan nyår, frågar hon om jag vill komma ner. Jag hade bara varit hemma från Skåne och var redan tillbaka ner igen.
Jag tar bilen ner, kör inom mamma och pappa för lite soppa och Pauline som gjorde mitt hår så fint.
Kör och hämtar Pamela i Osby till Hästveda.
Hjälper Patrik till stan. 

Vid sex tiden var jag i Marias nya lägenhet, Moes gamla lägenhet. Kändes konstigt. Att sova där den natten var jobbigt, borde kanske inte varit, eller jo det var helt enkelt jobbigt.
Det kanske bara var jag men det kändes som om jag gick tillbaka ett år i tiden, för att kändes precis som vanligt mellan mig och Maria. Vi pratade utan stopp:)

Trevlig middag med en del av hennes familj, som jag faktiskt saknat, var kul att se hur alla hade det och hur stor Oliver blivit, gullunge!
Gott vin och många skratt och lite Wii bowing senare slår kl tolv till fyrverkeri och Marias mammas dans med Teddy, hehee!
Maria och jag går tidigt hem men lägger oss inte förrän vid fyra och somnar vid fem-sex.

Första dagen på året spenderas med Pauline, Maria och familj. Pizza, Wii, snack och skratt.
Vi planerar även en dag till Ikea, precis som förr.

Dag två på året packar jag in stuff fult i bilen för att köras till lägenheten i Nybro.
Lördag åker vi tidigt till Ikea, Pauline, Maria och Hassan. jag hade kul iaf. MINNEN!
Vad köpte jag...? Minns jag fan inte.

Pauline åkte med mig upp till Nybro för att stanna ett par dagar. Första natten sover vi skavfötters första natten hahaa!
Vi åt, sov och tittade på film sen åt vi lite till. Älskade att ha henne här. Va riktigt jobbigt att se henne åka bort med tåget.
"Du bara gråter hela tiden!" sa hon när jag bölade första gången den dagen, sen blev det två gånger till innan dagen var slut.

Första ute kvällen var i tisdags. Då fick Pauline möjligheten att träffa mina vänner första gången också.
Förfesten va ganska lugn med lite tjafs bara, men det ingår.
Chili blev det sen, Admir fick in henne, hihiii.
Massa dans och skratta!!
Vi kom hem vid halv tre. Men då ringer någon som inte är sig själv och vill ha min hjälp. Som den maamman jag är så kör jag och hämtar upp denna någon. (höll mig nykter den kvällen.)
Den var så borta och jag visste knappt inte vad jag skulle göra men efter en timme av bitande i mobilen, krypande in i skåp coh skrikande och "självmords försök" så sover den tyst och jag kör hem till en trött syster.
Blev så orolig för denna, men som Pauline sa, Du kan inte ta hand om alla och leka mamma, de måste klara sig själva.

Men jag har ju alltid varit den som man kan ringa till. Jag har förändrat mig mycket sen jag flyttade. Jag vill inte bli tagen för givet. Jag tänker på mig själv mer. Jag tar ingen skit utan att säga emot. Bara lite av det hela med flytten.
Jag mår bättre av det.

En annan sak jag fick höra igår på Chili. "Caroline är inte sån"
Att jag är inte intresserad av massa ragg längre, jag vill ha seriöst. S"å det är inte lönt att försöka för hon tar dig bara som vän och hon vill inte ha ditt nummer!"
Det gillar jag.

Jag ska vara nykter detta året. För jag har fan i mig lika kul ändå!

Tro det eller ej men jag funderar på lumpen. Up your ass med den! Hahahah!

Nu ska jag kolla film!




Kommentarer
Postat av: Miia

... Det betyder <3

2010-01-09 @ 22:51:47
URL: http://mroue.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0