C - 20100209

I varje stad eller by man kommer till så finns det snack.

Min vän E har det problemet just nu. Det snackas en del men den den saken jag hört senast är ju sant. Men att människor ändå ska behöva fråga ut och snacka vidare till andra som inte ens har med det att göra. Detta som sägs nu är ju så personligt, egentligen bara deras ensak och dom de berättar det för.
Hon tar det så hort på sig med.
(va luddigt det blir när man inte kan skriva helt öppet och ärligt)

Sen på jobbet så får jag höra sååå mycket, det är ju ändå ett fik där man ska kunna komma med skvaller över en kaffe.
att jag blandas in är ju egentligen inte meningen för jag har ju inte med saken att göra. Sen när snacket kommer vidare och man får höra det från andra som också räknar in mig i konversatinonen (stavning) så vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. För om man säger något så är man inblandad och säger man inget så "döljer man något".
Sen är det tyvärr också så att skvaller är, vad heter det?, alltså att man kommer med i "gänget".
va fel det låter, inte alls så jag menar att man måste skvallra för att vara en i gänget, men det är ett hett samtalsämne.
Äh va fan jag vet inte hur jag ska förklara för att det ska bli rätt.
Jag vet vad jag menar iaf, det viktigaste.

Men sammanfattat så snackas det väldigt mycket och en dag kommer det tillbaka och biter dig i röven om du inte väljer dina ord och handlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0